uffe2 Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Jag funderar på att skaffa några anemoner till mitt kar,men är lite osäker på vilka typer av problem man kan få med dom.Jag skulle vilja höra folk som har haft olika typer av problem med anemoner.Vilka anemoner ska man undvika och vilka kan man rekomendera.Vad händer när dom dör ? Hur gammla blir dom ? Hur ofta dör dom i förtid ? osv... Citera
Klubbsson Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Om en anemon inte trivs så vandrar den tills den hittar en plats, Den vandrar oftast inte där man vill att den ska vandra..... Blir den riktigt missnöd med tillvaron så släpper den taget helt och hamnar i insuget till pumpen. Vilket gör att man kan få anemon sallad i hela karet. Men visst är dom vackra!Sen måste jag inflika argusmannens anemon inlägg, för du ville ju veta alla anemon problem.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=5683 Citera
jimmy Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 fastnar dom i pumpen så kan dom slå ut hela karet fisk å alt dör oftast hinner man inte göra något åt det tyvär. Citera
jimmy Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 har läst nånstans att en anemon i naturen blir över 100 år så nog kommer dom att dö i förtid i ett akvarium Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.