Jokkmokksjocke Postat 17 juli 2017 Postat 17 juli 2017 Fick tillbaka mitt test från Marinlab. De visade skyhögt fosfat. Mätte samma dag som jag tog vattenprovet för ca 2 veckor sedan. Ingen fosfat. Mäter nu med både hanna-checker och Salifert...båda visar noll. Kan testerna visa 0 om de är för höga? Alla invånare och koraller mår prima utom en och där kommer min andra fråga. Min Pavona har börjat blekna. Har testat den på två olika ställen inget ställe hjälper. NU ställde jag den längre ner i karet för att se om de blir bättre. Någon som har någon ide om vad jag gör fel eller kan göra eller har en som kan ge tips ? Citera
addo Postat 18 juli 2017 Postat 18 juli 2017 Antagligen har det följt med någon detriuspartikel i testvattnet vilket höjt värdena på testvattnet mer än du har i karet. Eller så är det felmätt. Jag skulle inte gå efter det testresultatet i alla fall 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 18 juli 2017 Författare Postat 18 juli 2017 Någon mer som har kört några marinlabtest?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Jokkmokksjocke Postat 18 juli 2017 Författare Postat 18 juli 2017 Antagligen har det följt med någon detriuspartikel i testvattnet vilket höjt värdena på testvattnet mer än du har i karet. Eller så är det felmätt. Jag skulle inte gå efter det testresultatet i alla fall Ja något känns knas. Frågan är hu mycker man kan lita på de övriga.Skall göra ett nytt och köra ett triton på samma gång.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.