Gå till innehåll

Profilux 4 PAB och nivågivare


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Kollade lite i manualen och undrar om jag fattat det rätt. 

 

Där är 2 PAB utgångar på boxen. Kan jag på den ena koppla ett 5:1 grenuttag och sedan i denna ytterligare ett 5:1 grenuttag osv?

I den andra koppla in en slavedoser och om det skulle behövas en slave doser i första dosern? Om expansion Box behövs så kopplas den in först och sedan doser i denna. 

 

Hur många nivågivare (individuell funktion) / leak detectors kan jag koppla in? Där är 2 uttag, lila och grön men i manualen level 1-4. 

Innebär det max 4 enheter med hjälp av splitter? Om jag behöver fler så är det expansion card alt expansion Box som gäller?

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan koppla PAB hur du vill så länge du kopplar i serie - du får inte koppla ihop en ring. Du kan ha datorn i början på en serier exempelvis P4 - PB5:1 - Doser 2 - PB5:1 - PB6D eller PB5:1-P4-Doser2- PB6 - PB5:1 eller hur du vil så länge det är i en serie och inte mer än 100 meter mellan de olika.

 

Du kan ha 4 olika sensorer med hjälp av en splitter i en P4 - sedan behövs expansionskort (ger ytterligare 4). Observera att du bara har 2 expansionsplatser på en P4.

 

Expansionbox behöver du om du skall koppla in mer sensorer - du har tillgång till 5 expansionsplatser och temp, salinitet, och 2 pH/redox plus 2 levelsensor per EXP box

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Hej @Lasse

Vet du fall där är någon form av ljudsignal att aktivera på profiluxen om man har en givare till att övervaka ett överfyllnadstråg?

Edit: Hittade att där skall vara något form av larm. 

Hade tänkt ha flottörer för att bevaka både min färskvattenbehållare och överfyllnadstråget. Blir då lätt för mig att kontrollera så magnetventiler bryter. 

Har du nån synpunkt på valet av nivågivare?

 

Måste bara fråga igen, kan man inte koppla tex pb5:1 - pb5:1 - pb5:1, är inte riktigt med på det där med att jag inte får koppla i en ring, all koppling av utrustning blir väl i serie?

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...