Thefisherman Postat 6 december 2017 Postat 6 december 2017 (ändrat) Hej! Jag köpte ett litet extra kar och undrar om någon vet vad för massa fula alger/sjögräs det är jag har och hur man kan få väck det? Har en massa fina koraller på stenarna som vore kul att flytta till mitt stora kar. Jag bör väll inte flytta över stenen när den ser ut på detta vis? Tacksam för svar Mvh. Ändrat 6 december 2017 av Thefisherman Citera
Thefisherman Postat 6 december 2017 Författare Postat 6 december 2017 Förlåt bilderna kom inte med. Citera
mcjagg Postat 6 december 2017 Postat 6 december 2017 Skulle tro det är gröna tråd alger prova skrubba bort det försiktigt så ni inte skadar korallerna som sitter på stenen mvh Citera
Thefisherman Postat 6 december 2017 Författare Postat 6 december 2017 Tack för svar! Hade hoppats på att jag kunde kasta i nåt medel som hjälpte till :/ Citera
mcjagg Postat 6 december 2017 Postat 6 december 2017 Tror inte det finns nåt medel men en kaninfisk är bra på att beta av alger kirurger är bra också men de tar nog inte så långa trådar kanske någon annan har nåt tips 1 Citera
Kapten Saltbalja Postat 6 december 2017 Postat 6 december 2017 Jag skaffade en sjöborre (diadema), ruggigt effektiv mot alger. 1 Citera
MichaelE Postat 7 december 2017 Postat 7 december 2017 Jag skaffade en sjöborre (diadema), ruggigt effektiv mot alger. Kan bara instämma. Skaffa en sådan så kommer den fixa problemet på nolltid.Akta dig för taggarna bara, jag har fått sitta och pilla med rakblad och pincett ett par gånger genom åren.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.