Gå till innehåll

Bioreaktor eller inte?


Nito

Rekommenderade inlägg

det var lite min tanke såhär i återstart och glömska, jag har idag väldigt låg belastning såtillvida att det i ena 180 litersburken går ett litet par clowner samt en dottyback och en 4cm. Palett och i den andra kuben på 170 liter går fn. bara en Goby och fyra eremiter men ca. 35 koraller och div, anemoner och som sagt, det mesta ser bra ut trots att jag tillfört ca. 30 fraggar nyligt i 170 liters kuben.

170 litersburken är nystartad (ca. 14 dar), dock med LS som jag kunde lyfta från en burk till en annan på några sekunder och med nytt vatten. och jag funderar om det är någon ide att försöka "mota olle i grind" med kommande förhöjning av nitrat och fosfat eller om det kommer hålla sig lågt teoretiskt sålänge jag håller belastningen lågt?

-jag kommer bara tillsätta några till små fiskar i kuben om vi tar den som exempel i första hand då jag anser att tex inte ens en liten kirurg ska ner i en burk på 60X50X50 cm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...