Leoparden Postat 22 december 2017 Postat 22 december 2017 Igår tog jag hem en gul kirurg. Jag upplever att den blir extremt stressad så fort endast blåljuset är på. Har det på någon timme på morgonen innan det andra tänds och även någon timme på kvällen då det ser lite trevligare ut än att ha det helt släckt. Den simmar fram och tillbaka på samma ställe tills det att ljuset släcks. På dagarna när även det vita är tändt är den lugn och beter sig som "de ska". Någon som upplevt samma? Kan det vara något övergående? Vill ju gärna ha det fina blåa ljuset igång så man får njuta av det Citera
Nito Postat 22 december 2017 Postat 22 december 2017 -måste säga jag min erfarenhet (?) är precis tvärtom? -den första som "går och lägger sig" är "Doris" i samma ögonblick Blåljuset går igång ca. två timmar före "Solnedgång" i hennes burk, i den andra där jag inte har någon kirurg är dom igång till det blir mörkt med lite överdrift... Citera
danne031 Postat 23 december 2017 Postat 23 december 2017 Ge den ett par dagar att komma till rätta, inte många fiskar är bekväma efter bara en dag i nytt akvarie. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.