Kimozabe Postat 6 januari 2018 Postat 6 januari 2018 Köpte en ny skummare och där är inga mjuka ”fötter” på den så man hör ett mörkt/dovt vibrationsljud och känner även det när jag lägger handen på karet. Vad kan jag lägga under som inte är skadligt? Frigolit? Mvh Kim Citera
Lasse Postat 6 januari 2018 Postat 6 januari 2018 Brukar använda en sk filtermadrass MVH Lasse Citera
KennethN Postat 6 januari 2018 Postat 6 januari 2018 Samma här, vanlig blå filtermatta. Har valt den 5 cm tjocka och på det sättet fått skummaren i rätt höjd också :-) Citera
KennethN Postat 6 januari 2018 Postat 6 januari 2018 Frigolit är väl också ofarligt, men väldigt opraktiskt att ha något som flyter under skummaren. Tror inte det dämpar lika effektivt heller... Citera
Datzun Postat 6 januari 2018 Postat 6 januari 2018 Jag tänkte själv lägga frigolit under skummaren för att prova att höja den några centimeter. Men som @KennethN sa, det dämpar kanske inte lika effektivt. //Fredrik Citera
Bujje Postat 6 januari 2018 Postat 6 januari 2018 Frigolit har enorm lyftkraft (eftersom den i huvudsak innehåller luft) så det blir nog till att silikona fast frigoliten under skummaren i sådant fall @Datzun. Om du inte råkar ha en väldigt tung skummare Citera
Datzun Postat 6 januari 2018 Postat 6 januari 2018 Just now, Bujje sa: Frigolit har enorm lyftkraft (eftersom den i huvudsak innehåller luft) så det blir nog till att silikona fast frigoliten under skummaren i sådant fall @Datzun. Om du inte råkar ha en väldigt tung skummare Hoppsan! Är det såpass? Då får jag titta på en annan lösning //Fredrik Citera
Bujje Postat 6 januari 2018 Postat 6 januari 2018 Jag gjorde så att jag tog silikon och gjorde bollar av som jag sedan tryckte fast som fötter under en gammal Deltec skummare jag hade. Funkade fint Citera
Kimozabe Postat 6 januari 2018 Författare Postat 6 januari 2018 Tack för tipset, köpte blå filtermatta. Mvh Kim 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.