Jeppe83 Postat 9 januari 2018 Dela Postat 9 januari 2018 Hur beter sig era clowner? Mina simmar bara lodrätt mot glaset och håller sig bara på en sida. Kanske ska skaffa en anemone till dom? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 9 januari 2018 Dela Postat 9 januari 2018 Mina hänger mest i sin anemon eller i närheten av den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jeppe83 Postat 9 januari 2018 Författare Dela Postat 9 januari 2018 Just now, Larsson sa: Mina hänger mest i sin anemon eller i närheten av den. Ok. Så dom fladdrar inte rundor i karet utan håller sig på en plats? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 9 januari 2018 Dela Postat 9 januari 2018 Just now, Jeppe83 sa: Ok. Så dom fladdrar inte rundor i karet utan håller sig på en plats? Väldigt sällan mina tar en runda runt i hela karet, men man tittar ju inte alla 24 timmar på dygnet heller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jeppe83 Postat 9 januari 2018 Författare Dela Postat 9 januari 2018 1 minut sedan, Larsson sa: Väldigt sällan mina tar en runda runt i hela karet, men man tittar ju inte alla 24 timmar på dygnet heller nej, de är ju sant. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 9 januari 2018 Dela Postat 9 januari 2018 Mina är rätt så vaktiga, ofta om någon kommer för nära så blir de bortjagade, ”dorisen” är i princip den enda som får vara nära. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jeppe83 Postat 9 januari 2018 Författare Dela Postat 9 januari 2018 5 minuter sedan, Larsson sa: Mina är rätt så vaktiga, ofta om någon kommer för nära så blir de bortjagade, ”dorisen” är i princip den enda som får vara nära. Min Doris är rätt ny i karet och är och hälsar på dom inbland. Men dom blir hyper stressade då och vet inte var dom ska ta vägen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 9 januari 2018 Dela Postat 9 januari 2018 4 minuter sedan, Jeppe83 sa: Min Doris är rätt ny i karet och är och hälsar på dom inbland. Men dom blir hyper stressade då och vet inte var dom ska ta vägen. Förstår vad du menar, mina verkade iallafall bli väldigt nöjda när jag skaffade anemon till dom sen är ju anemoner grymt häftiga Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jeppe83 Postat 9 januari 2018 Författare Dela Postat 9 januari 2018 1 minut sedan, Larsson sa: Förstår vad du menar, mina verkade iallafall bli väldigt nöjda när jag skaffade anemon till dom sen är ju anemoner grymt häftiga Får kolla mina värde så blir de kanske en bubbletip i helgen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 9 januari 2018 Dela Postat 9 januari 2018 Clowner har ofta ett revir på 20*20cm, de är absolut inga aktiva öppna simmare om man säger så Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jeppe83 Postat 9 januari 2018 Författare Dela Postat 9 januari 2018 8 minuter sedan, danne031 sa: Clowner har ofta ett revir på 20*20cm, de är absolut inga aktiva öppna simmare om man säger så Nej, långt ifrån. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 9 januari 2018 Dela Postat 9 januari 2018 Förresten apropå att skaffa en anemon...alla arter av clowner tycker inte om alla arter av anemoner. Vill man få koll på sina egna förutsättningar så googlar man på "clownfish anemone compability chart" Jag är dålig på det från huvudet men: jag är tämligen säker på att de vanligaste clownerna vi har är ocellaris och de lever generellt bara med stora anemoner som inte passar i de flesta kar. Däremot börjar många clowner att gosa med helt andra koraller, några vanliga är sarcopython och euphyllia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
samuelhorn Postat 10 januari 2018 Dela Postat 10 januari 2018 Mitt par simmar runt väldigt aktivt i hela akvariet när ljuset är morgon/dag/kväll. På natten sover de lodrätt bakom filtret eller i ett hörn. De bryr sig inte mycket om min RBTA mer än när den äter, då är de där och norpar mat.Mitt akvarium är 60x30x35.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Leoparden Postat 10 januari 2018 Dela Postat 10 januari 2018 Vi har två ocellaris som älskar sin BTA. De håller sig runt den på dagarna även om de faktiskt rör sig en del i hela karet, och på natten sover båda två i den 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jokkmokksjocke Postat 14 januari 2018 Dela Postat 14 januari 2018 Jag har en något annorlunda Clown situation. I mitt stora har jag en Sammets-clown och en Frostbite, Den ena bor i anemonen och den andra i en korall. De funkar konstigt nog fint. I mitt nano har jag två unga tomat-clowner där den ena bor anemonen och den andra i en korall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.