mcjagg Postat 12 januari 2018 Postat 12 januari 2018 HejEn bild på yngel från bangaier det blev 9st deras första kull få se hur många man klararTyvärr skit bildMvh Skickat från min Lenovo K10e70 via Tapatalk 11 Citera
Johan254 Postat 12 januari 2018 Postat 12 januari 2018 snyggt, du får ha dom separerade från allt annat levande i nått år 1 Citera
kocknick Postat 12 januari 2018 Postat 12 januari 2018 Bra jobbat!Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro 1 Citera
mcjagg Postat 13 januari 2018 Författare Postat 13 januari 2018 9 timmar sedan, Johan254 sa: snyggt, du får ha dom separerade från allt annat levande i nått år Hej ja jag har lagt de i ett 60l kar. Citera
mcjagg Postat 13 januari 2018 Författare Postat 13 januari 2018 9 timmar sedan, ikola sa: Alltid roligt att se de små Hej de är så fina fultt utvecklade micro bangaier och mat glade är de också Citera
Danijel Postat 18 januari 2018 Postat 18 januari 2018 Hej har två bangai kardinaler varav en som slutat äta . Kan det bara yngel på g? Hur ser hane resp . Hona. Hur går det hela till 1 Citera
mcjagg Postat 20 januari 2018 Författare Postat 20 januari 2018 Bangai bäbisarna 8dagar gamla och alla 9 lever fortfarande de växer på rätt bra 4 Citera
mcjagg Postat 20 januari 2018 Författare Postat 20 januari 2018 On 18 januari 2018 at 22:53, Danijel sa: Hej har två bangai kardinaler varav en som slutat äta . Kan det bara yngel på g? Hur ser hane resp . Hona. Hur går det hela till Hej jag har helt missat detta inlägg japp det är hanen som bär äggen och han kommer bära de ca28-30 dagar äggen kläcks efter 21-22 dagar och sen bär han de 7-8 dagar innan han släpper ynglen men man bör flytta hanen när det gått ca 25dagar så han får gå själv för att fånga han så gör man det på natten då dvalar han så det är enkelt att fånga han det går inte se skillnad på hane och hona det du ser när han bär äggen så svullnar han upp runt munnen mvh Frank Citera
danne031 Postat 21 januari 2018 Postat 21 januari 2018 Det går faktiakt att se skillnad men det är inte alltid helt enkelt. Först behöver de vara riktigt ordentligt matade, deras magar ska vara tjocka för att underlätta. Sen tittar man bak vid analfenan enligt bilden här 1 Citera
mcjagg Postat 21 januari 2018 Författare Postat 21 januari 2018 1 minut sedan, danne031 sa: Det går faktiakt att se skillnad men det är inte alltid helt enkelt. Först behöver de vara riktigt ordentligt matade, deras magar ska vara tjocka för att underlätta. Sen tittar man bak vid analfenan enligt bilden här Hej jo det är sant men då får man fånga fisken och undersöka den under förstoringsglas jag har ett lekande par av pyjamas kardinaler också och där är det lättare att se vilket kön de har för de är dubbelt så stora mvh Frank Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.