per.w Postat 12 februari 2018 Postat 12 februari 2018 Jag ville bara skriva några rader om en ny ph mätare som jag köpt som är kanonbra... Märke: Voltcraft PH-100ATC.. Mätområde: 0-14ph//reabilitet +/- 0,07ph.. Jag kalibrerade den med ph vätska kalibrerad till PH 7 Nu mäter jag tre gånger per dag med denna mätare och tre ggr per dag med salifert som referensvätska/mätare. De visar samma värde men Voltcraft mätaren är förstås mer korrekt. Den mäter även med 2 decimaler. Innan varje test kalibrerar jag med med kalibreringsvätska... Så om ni letar efter en grymt bra mätare, så köp denna... Finns på conrad: https://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe.01-aa&pi=101145&refKey=W8DBrIARb Pris: 895kr. 1 Citera
per.w Postat 12 februari 2018 Författare Postat 12 februari 2018 Jag glömde skriva att man kan ha den i akvariet hela tiden, men jag har valt att inte ha det, då det finns risk att sensorn kalkas igen av alla tillsatser i akvariet. Citera
Stensson Postat 12 februari 2018 Postat 12 februari 2018 var köper du kalibrering till den? kalibrerar du mot 2 punkter? Citera
per.w Postat 22 februari 2018 Författare Postat 22 februari 2018 Jag minns inte var jag beställde det, men det finns massor av företag nätet som säljer kalibreringsvätska. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.