Santias Postat 17 april 2018 Postat 17 april 2018 Hej Nyligen köpt dessa men glömt vad de sa att de hette så tänkte kolla om någon här vet? Tack på förhand Citera
BatmanGefle Postat 17 april 2018 Postat 17 april 2018 Den nedersta är en Clavularia. Den översta har jag med, men jag har inte en aning om vad det är jag heller... Möjligtvis en Sinularia dura. Sent using Jedi mind-trick. Citera
Santias Postat 17 april 2018 Författare Postat 17 april 2018 (ändrat) Hej Tack för svar :)! Då kanske jag kan passa på att fråga om den översta som jag hittade på nätet förmodligen är en Cabbage Leather . Den har tappat sin form om man säger så den är mer utfläkt nu jämfört med bilden. Har ni någon aning om vad som är fel? Är det ljuset kanske? Ändrat 17 april 2018 av Santias Citera
BatmanGefle Postat 17 april 2018 Postat 17 april 2018 Hej Tack för svar ! Då kanske jag kan passa på att fråga om den översta som jag hittade på nätet förmodligen är en Cabbage Leather . Den har tappat sin form om man säger så den är mer utfläkt nu jämfört med bilden. Har ni någon aning om vad som är fel? Är det ljuset kanske?Är du säker på att något är fel? Utfläkt/uppblåst/"köttig" brukar vara ett tecken på att mjukkoraller trivs. Det är väldigt svårt att säga nåt om placeringen då man inte ser ljus/flöde, men Sinularia är tåliga saker så det är ingen större brådska att ändra placeringen. Låt den välja in sig på den plats den sitter nu i en vecka eller två...Sent using Jedi mind-trick. Citera
Santias Postat 17 april 2018 Författare Postat 17 april 2018 Nej det är jag inte. Jag blev lite fundersam när den ändrade form så tydligt bara. Men den är fullt utslagen med sina spröt om det nu är rätt term :). Ska låta den stå så får vi se framöver. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.