Gå till innehåll

salt


crille

Rekommenderade inlägg

Personligen tror jag att detta är fel ände att försöka spara in pengar på.

I deras analys de gjort finns tex inget med om fosfater, och andra näringsämnen.

Bilden på akvariet de lagt in pekar ju på att det helt klart finns ett näringsöverskott, i alla fall i dessa akvarier.

Saltet är fuktigt för att bibelhålla en microbiologisk fauna. Låter inte så kul i mina öron, vem vet vad man får med för något, algsporer osv.

"For 1.5 years we operate an aquarium (see photos) without any additional trace element and/or mineral addition with the biological nature sea salt except calcium and Karbonathaertebildner. In principle a mineral/trace element addition should only"

>>Och se vilket otroligt akvarium de fått. NOT<<

Om jag inte minns fel så har lantmännen 25-kilos säckar med havssalt för under hundringen om du vill prova.

Detta är inget jag personligen skulle hälla i mitt akvarium.

post-839-14468912488148_thumb.gif

post-839-14468912488221_thumb.gif

post-839-14468912488314_thumb.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen tror jag att detta är fel ände att försöka spara in pengar på.

I deras analys de gjort finns tex inget med om fosfater, och andra näringsämnen.

Bilden på akvariet de lagt in pekar ju på att det helt klart finns ett näringsöverskott, i alla fall i dessa akvarier.

Saltet är fuktigt för att bibelhålla en microbiologisk fauna. Låter inte så kul i mina öron, vem vet vad man får med för något, algsporer osv.

"For 1.5 years we operate an aquarium (see photos) without any additional trace element and/or mineral addition with the biological nature sea salt except calcium and Karbonathaertebildner. In principle a mineral/trace element addition should only"

>>Och se vilket otroligt akvarium de fått. NOT<<

Om jag inte minns fel så har lantmännen 25-kilos säckar med havssalt för under hundringen om du vill prova.

Detta är inget jag personligen skulle hälla i mitt akvarium.

Jag vet inte om jag ser rätt på fotot, men är det inte trådalger överallt?

Jag håller med Jaken!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...