Gå till innehåll

Email notifications


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Har ställt in email och gjorde testet, fungerar bra. 

Nu vill jag tex få notifiering om nivågivare är utlösta. 

Fungerar oxå bra men problemet är att jag får 1 i minuten oavbrutet trots att jag återställer utlöst nivågivare.

Vad har jag gjort för fel?

 

Kan man göra nån inställning så det står namn på givarna i mejlet istället för bara 1,2,3 etc? Iofs så kommer jag ju logga in på appen om någon givare är utlöst men ändå.....

 

Mvh

Kim

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Lasse sa:

Du har troligtvis valt cycle - du skall välja just new.

 

Nej det går tyvärr inte vad jag vet att ändra beteckningen. Du bör dock se klartexten i din app

 

MVH Lasse

Trodde cycle var att mejlet fortsatte att komma varje vald minut tills larmet återställdes. 

Ska prova att ändra till new även om jag tror jag provade det, fick då inga mejl. 

Undersöker. 

 

Absolut ser man det i appen sen. Tänkte mest att om man hade kunnat se vid namn vilken givare som löst ut så hade man vetat vilken nivå av panik man ska ställa in sig på :D 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja så är det - du får ett larm varje minut. Tills det är återställt. Men - du kan välja på automatisk återställning av larmet när felet är tillrättat eller att du måste göra en manuell återställning av larmet via displayen. Det väljer du där du ställer in allt  bocka för rutan reset error automatically

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, Lasse sa:

Ja så är det - du får ett larm varje minut. Tills det är återställt. Men - du kan välja på automatisk återställning av larmet när felet är tillrättat eller att du måste göra en manuell återställning av larmet via displayen. Det väljer du där du ställer in allt  bocka för rutan reset error automatically

 

MVH Lasse

Det med automatisk återställning såg jag vid inställning av nivågivarna. 

Det är mer att mejlet fortsatte komma varje minut trots att jag återställt givaren. 

Jag får titta mer på det idag/imorgon....för jag vill ha mejl hela tiden tills jag återställt utlöst givare, kanske inte alltid man hör när ett mejl plingar. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Har testat lite med mejlen nu igen. 

Verkar fungera, men har nån fråga @Lasse

 

Varför säger mejlet att det är givare 3 som är utlöst när det är givare 1 som jag har triggat? Är det för att givare 1 och 2 är programmerade via logics att ta över och stänga magnetventilerna vid eventuella läckage/överfyllnad även om givare 3 & 4 (min/max-givare i min färskvattenbehållare) ej har fått kontakt med vatten?

 

Varför står det i mejlet att sensor 6-7 oxå är utlösta när jag inte ens har 6-7? Sensor 5 är min sista och det är läckasensorerna. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Hej @Lasse,

Här kommer inställningarna

59E23EB8-5BD6-4E2B-A4A4-D46AB2DE2685.png.ffc6da575314281fc9fff279ae941ae6.png

1E7E8FD3-6DF0-43D8-984A-627166B98FAE.png.557e521c275c6f85bf09fc3738fc080f.png

0AAC2B98-56D2-4719-9553-09D0CA696F33.png.035aa79f4d46f1596f0aacc4b37b697f.png

33F1B2EA-1CB7-4855-B685-82605D943CA4.png.aa49e2d369d3fd0d09f1f805fd023d85.png

 

Det fungera så att när bottengivaren i min behållare blir aktiverad öppnas magnetventiler och boosterpump startar. Dessa stoppar när toppgivaren påverkas eller tiden gått ut. 

Skulle givaren i osmosbehållaren (plastlådan jag har osmolatorn i) eller givaren i droptråget lösa ut så går dom före min/max givare och stänger magnetventiler och boosterpump :) 

Och nä....detta har jag inte listat ut själv, fattar inte programmeringen ens när den är gjort -skrattarhysteriskt

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Lasse här är skärmdump på larm från mejlet. 

Som du ser är 3:an utlöst, lika så 6-8. Men jag får nog inga mejl pga 6-8, mejlen är urkopplade tills jag får byt kabel till läcksensor (5). 

Men när jag bryter givare 1/2 så löser den för givare 3. 

Mvh

Kim

23C43A0C-6B8A-475C-998A-189CA0564A3F.png.27fd7d864911d4e679310e8656f1ed9d.png

 

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...