Gå till innehåll

kalkmixer som sätter igen sig


Linnex

Rekommenderade inlägg

Jag har en Deltec KM500. Det har hänt några ggr att den har satt igen sig i avtappningen vilket har gjort att den flödar. Då den står utanför sumpen så är det inte bra :smiley24:. Tur så har jag varit hemma samtliga ggr och snabbt kunnat åtgärda det när vattenlarmet har larmat (satt in larm om det läcker). Men en dag kommer jag inte vara på plats :smiley13:

Någon annan som har eller har haft samma problem? Hur har ni i så fall säkrat upp det. Själv så funderar jag på att sätta in det i en stor jä.. spann men har igentligen inte det utrymmet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har exakt samma problem, med att det stoppar i utflödes röret. Det slutar oftast med att det rinner över i luftningshålen eller att det till slut släpper och det kommer hur mycket kalkvatten somhelst.

Jag har funderat på att borra ett lite större hål fram så långt det går tills påfyllningsröret kommer ivägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har exakt samma problem, med att det stoppar i utflödes röret. Det slutar oftast med att det rinner över i luftningshålen eller att det till slut släpper och det kommer hur mycket kalkvatten somhelst.

Jag har funderat på att borra ett lite större hål fram så långt det går tills påfyllningsröret kommer ivägen.

Personligt så tro jag att påfyllningsröret genom utloppet är boven i dramat på Deltec. Blir för tight utlopp och det är där det sätter igen sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min erfarenhet är att utloppet kan klogga igen om det har kontakt med vattnet. Jag använder silikonslang som slutar några centimeter ovanför vattenytan. Vid varje påfyllning (var tredje vecka ungefär) rengör jag behållaren från avlagringar med vatten och ättika. Peppar peppar så har jag inte haft några översvämmningsproblem ännu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...