danne031 Postat 6 december 2018 Dela Postat 6 december 2018 (ändrat) Ska du ha optiwhite så är det 50% högre pris per glasruta, dessutom måste man dit och hämta en dag utan längre förvarning. Håltagning tror jag var 250kr/hål, och sen ska du bygga box själv. Själva karen är enligt mig kanske 6/10. Ruskig overkill på bracings och långt ifrån perfekt silikon. Redigerat; pratar om Kent i Nol alltså, han gör inget själv utan använder en glasgubbe i Lysekil Ändrat 6 december 2018 av danne031 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jeber Postat 6 december 2018 Författare Dela Postat 6 december 2018 Ska du ha optiwhite så är det 50% högre pris per glasruta, dessutom måste man dit och hämta en dag utan längre förvarning. Håltagning tror jag var 250kr/hål, och sen ska du bygga box själv. Själva karen är enligt mig kanske 6/10. Ruskig overkill på bracings och långt ifrån perfekt silikon. Redigerat; pratar om Kent i Nol alltså, han gör inget själv utan använder en glasgubbe i Lysekil Aha okej, blir det snyggare från Tyskland?Vi har ju Håkanstorp här nere som bygger och han ska vara ruskigt duktig är mest ett ungefärligt pris jag funderar över. Är det 8 eller 15 tsn för ett nytt 720 med ow framsida. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 6 december 2018 Dela Postat 6 december 2018 De jag jag sett från Tyskland (oftast diamantaquarien) har varit klockrena iallafall. Om man räknar på 6000 för ett från Nol så blir det väl en 8-9000 med 3 sidor OW. Ungefär samma peng från Tyskland levererat till dörren. Håkanstorp verkar populära söder om åsen 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jeber Postat 6 december 2018 Författare Dela Postat 6 december 2018 De jag jag sett från Tyskland (oftast diamantaquarien) har varit klockrena iallafall. Om man räknar på 6000 för ett från Nol så blir det väl en 8-9000 med 3 sidor OW. Ungefär samma peng från Tyskland levererat till dörren. Håkanstorp verkar populära söder om åsen Gött då vet jag ungefär vart priserna ligger diamantaquarien verkar ha lite utförsäljning ibland med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jeber Postat 17 december 2018 Författare Dela Postat 17 december 2018 Lite funderingar, Hur stora genomföringar ska det vara i ett 720?Är det någon fördel att ha ytavringen i mitten? Är det någon fördel att ha Storlek på sump? Tanken är att köra refugium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jeber Postat 19 december 2018 Författare Dela Postat 19 december 2018 Stabilt KH på 8.0 nu nitratet är nere på 0.5-1 vilket med känns bra. Fixat en ny lampa till algerna som äntligen börjat växa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jeber Postat 19 december 2018 Författare Dela Postat 19 december 2018 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jeber Postat 15 januari 2019 Författare Dela Postat 15 januari 2019 https://www.triton-lab.de/en/showroom/aquarium/auswertung-b/icp-oes/74380/Sista testet på detta akvariet, i feb kommer invånarna åka i det nya 800l. Blir nog sista inlägget i denna tråden med. Tyckte testet såg helt ok ut 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 15 januari 2019 Dela Postat 15 januari 2019 On 2018-12-17 at 21:46, jeber sa: Lite funderingar, Hur stora genomföringar ska det vara i ett 720? Är det någon fördel att ha ytavringen i mitten? Är det någon fördel att ha Storlek på sump? Tanken är att köra refugium. Jag hade kört 40 plus 32 ner med 20 eller 25 retur. Ju större sump desto bättre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jeber Postat 15 januari 2019 Författare Dela Postat 15 januari 2019 Jag hade kört 40 plus 32 ner med 20 eller 25 retur. Ju större sump desto bättre Har redan fixat ett 800l som är borrat och klart 32 ner och 25 i retur sumpen är på 300l 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.