Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Jag har aldrig haft några själv, men vad jag vet är de inte kända som hoppare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Appropå omrstjärnorna så får du se till att korallerna sitter där de ska, tycker att stjärnor, borrar och andra "kravlande" djur river för mycket om inte allt är fastlimmat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Hitentills har jag inte haft några problem med ormstjärnor. Kanske man får byta bort dom om dom blir för stora. Vad finns det för olika neongobis? Jag vet faktiskt inte vad en neongobi är. Latinska namn? så att jag kan söka på nätet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Följande länk handlar egentligen om odling av neongobies men innehåller latinska namn så att du kan söka en del. http://www.advancedaquarist.com/issues/jan2003/breeder2.htm Kolla även in Clowngobies, släkte Gobiodon, de är små, söta, lättskötta och byter kön efter behov. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Egentligen så var där bara en som var interessant och det är Elacatinus oceanops. Men detta är ju en pu´tsarfisk. Kommer den att putsa ihjäl de andra fiskarna? Jag har hört att dom inte blir så gamla, stämmer det? Hur många kan man ha tillsammans? MAO, är det någon som har erfarenheter av dom att hjälpa mig med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Så, vilken av neongobisarna kan man ha många av? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Gobisoma Oceanops. Det är en putsande goby, men ingen "putsarfisk". Ett par funkar utmärkt. Oftast funkar det bra med en liten grupp. 5-6 stycken typ. De blir inte så gamla, typ 2 år. Men å andra sidan ska de vara lättodlade.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.