peppe67 Postat 29 september 2018 Postat 29 september 2018 Hej, nu har vi börjat placera ut det fraggar vi fick, många är det, så jag undrar hur tätt man kan placera dem? Just nu ser ena "berget" ut så här. 1 Citera
Lasse Postat 30 september 2018 Postat 30 september 2018 Det blir nog bra när de vuxit. Beror lite på hur du vill att det skall se ut. Som en prydlig villaträdgård i Örgryte eller en mer vildvuxen trädgård. Jag föredrar när saker och ting växer in i varandra som här i mitt kar MVH Lasse 1 Citera
peppe67 Postat 30 september 2018 Författare Postat 30 september 2018 1 timme sedan, Lasse sa: Det blir nog bra när de vuxit. Beror lite på hur du vill att det skall se ut. Som en prydlig villaträdgård i Örgryte eller en mer vildvuxen trädgård. Jag föredrar när saker och ting växer in i varandra som här i mitt kar MVH Lasse Så vackert. Så då borde jag kunna placera ut lite fler fraggar mellan de som är där nu och låta dem växa in i varandra om vi vill ha något liknande ditt? Citera
mcjagg Postat 30 september 2018 Postat 30 september 2018 Hej tänk på att vissa koraller bränner andra koraller tex. Euphyllia, lamellosa, chalice med flera släpper ut svepare och skivor har starkt nässelgift mvh Frank 2 Citera
Lasse Postat 30 september 2018 Postat 30 september 2018 2 timmar sedan, mcjagg sa: Hej tänk på att vissa koraller bränner andra koraller tex. Euphyllia, lamellosa, chalice med flera släpper ut svepare och skivor har starkt nässelgift mvh Frank Så är det men det blir en typ av jämnvikt där de möts. Skivorna har växt men när de når min briarum så blir det en ca 5 mm bred DMZ. En del tar stryk av euphyllian på bilden men i bilden finns olika Seriatopora och några acroporor, växande i varandra. Lit vad man vill ha - ettdera en djungel eller en villaträdgård. MVH Lasse 3 Citera
Lasse Postat 30 september 2018 Postat 30 september 2018 Just now, Lasse sa: Så är det men det blir en typ av jämnvikt där de möts. Skivorna har växt men när de når min briarum så blir det en ca 5 mm bred DMZ. En del tar stryk av euphyllian på bilden men i bilden finns olika Seriatopora. montipora och några acroporor, växande i varandra. Lit vad man vill ha - ettdera en djungel eller en villaträdgård. MVH Lasse 1 Citera
mcjagg Postat 30 september 2018 Postat 30 september 2018 4 timmar sedan, Lasse sa: Så är det men det blir en typ av jämnvikt där de möts. Skivorna har växt men när de når min briarum så blir det en ca 5 mm bred DMZ. En del tar stryk av euphyllian på bilden men i bilden finns olika Seriatopora och några acroporor, växande i varandra. Lit vad man vill ha - ettdera en djungel eller en villaträdgård. MVH Lasse Hej ja jag tycker också om när de går in i varandra har en del acron som gör det utan problem mvh Frank Citera
peppe67 Postat 30 september 2018 Författare Postat 30 september 2018 15 minuter sedan, mcjagg sa: Hej ja jag tycker också om när de går in i varandra har en del acron som gör det utan problem mvh Frank Tack för hjälpen, då kan jag fortsätta placera ut fler fraggar imorgon. Jag har ingen Euphyllia ännu men ska ha, men hur sjutton får man sådana att fästa? Citera
mcjagg Postat 30 september 2018 Postat 30 september 2018 1 minut sedan, peppe67 sa: Tack för hjälpen, då kan jag fortsätta placera ut fler fraggar imorgon. Jag har ingen Euphyllia ännu men ska ha, men hur sjutton får man sådana att fästa? Hej rev epoxi eller cyanakrylat lim mvh Frank Citera
peppe67 Postat 30 september 2018 Författare Postat 30 september 2018 56 minuter sedan, mcjagg sa: Hej rev epoxi eller cyanakrylat lim mvh Frank Sitter de också på plugg så att det är den man limmar fast eller? På de hårda har jag brutit bort pluggen och satt dit dem utan. Citera
mcjagg Postat 30 september 2018 Postat 30 september 2018 De kan sitta på plugg eller utan det är bara att limma vilket som båda sätten funkar braSkickat från min SM-G900F via Tapatalk 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.