Gå till innehåll

ATI Bubble Master!!!


BroderIsak

Rekommenderade inlägg

Jag beställer min i veckan ! Om jag inte ändrar mig igen och tar en Bubbel king...iallfall. Skall åka till A-lagret och kolla om det går att göra sumpen så som jag vill ha det.För jag har så lite utrymme så det blir på det berömmda håret.

Köp den det är ju ändå 1/3 av priset av BBK

och alltid kul att någon testar denna "nya" skummare

:cool:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo ,det e ju just priset som gör att jag nog väljer en sån. Det som gör mig tveksam e impellern som jag kan tro bli trasselbo efter tag??? Hoppas att jag har fel på det.Hur som helst så lär det bli rejält skummat i burken dock då, Sumpen kommer att va på ca 65-70liter sen burken på sina 400liter.Var inne på en Grotech Hea 150 först,men blev blåst på den affären då jag blev lovad ett pris av en butik,men sen när jag ville beställ den så kunde han inte hålla det pris som han hade lovat.(Dåligt) Och då bestämmde jag mig för att bygga om allt och satsa på en mycket rejälare skummare. För Grotechen kunde jag ha bara ställt dit och det hade funkat direkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svärd jag tror inte så många skummare på marknaden idag har problem med att dra in för mycket luft! Oftast drar de ju mest bara vatten!

Några länkar från tyskland!

De diskuterar ju denna skummare också!

http://www.riffaquaristikforum.de/forum/thread.php?threadid=8487&sid=d7e1fac90125bcfc6a258599942d205a

http://www.riffaquaristikforum.de/forum/thread.php?threadid=9012

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som gör mig tveksam e impellern som jag kan tro bli trasselbo efter tag??? Hoppas att jag har fel på det.

tror att jag fattat det rätt på en utav de länkar Norberg skrev om att det skall gå att byta ut dessa trasselsudd

Hello, as I had already times mentioned, the Nylonflies can be replaced with the thread wheel. It was important to me, which can help itself for the emergency of the Aquarianer also fast. As the pictures show, only one plastic nut/mother needs to be solved, in order to exchange the before-cut Nylonflies. Many greetings of olive of olive Pritzel these pictures (reduced versions) attached:

attachment.php?attachmentid=5677&thumbnail=1 attachment.php?attachmentid=5678&thumbnail=1 attachment.php?attachmentid=5679&thumbnail=1

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm tråkigt att höra hur har du tänkt att du skall bygga din sump nu istället då?

Sumpen kommer att bli L-formad nu istället för rak som jag har nu.Problet med det e att få ut skummaren ur sumpen bara då höjden e låg.Men jag skall försöka lösa det på nåt vis så att jag kan dra ut sumpen under helt och då komma åt allt på engång.Skall till A-lagret i vecka och be Christer att få titta på det.(Han har alltid några bra ider) En annan sak som jag tänker på, Vad man skall dra alla kablar,sladdar ifrån allt när man nu gör utrymmet mindre???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du något utrymme på sidan så kanske man kan sätta sumpen på en konsoll och dra ut det hela då man skall komma åt den. Finns ju små fina konsoller som går på hjul och håller för 80kg

hehe. Ja du kablar e ett otyg men måste alltid vara med tror att vi alla känner igen detta här otyget som hjärna blir ett råttebo med tiden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stefan, fick du mitt medelande?

Du skulle kunna göra en utdragbar täskiva med hjul under.

Så tar du och sätter några snabbkopplingar och kulventiler så kommer du nog kunna få ut sakerna. :)

/Jens

Jo Jag fick dit PM. Tack för det.Jag har tagit åt mig av era ideer (TACK) problemet e att Skummare e 59cm hög.Bänken e 62cm idag till rören på bänken sen har jag tillgodo 2cm ytterligare till taket i mellan rören.Då har jag inte räknat med tjockleken på sump glaset.????? Därför får det bli nåt skum,plast, eller nåt som gör att jag kan dra ut den.(Hoppas jag) Skall titta vidare på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...