peppe67 Postat 22 december 2018 Postat 22 december 2018 I tisdags såg min Sarcophyton (är det väl?) ut som bild 1. Sedan började den slokna och idag ser den ut som bild 2. Är det någon som vet vad som händer? Jag har precis gjort det näst sista av de 15 vattenbyten jag blivit tipsad om att göra för att få ner nitratnivån.Jag kollade nitratnivån i torsdags och får det till att jag nu ligger på 10 (bild 3) om nu testet fungerar.Jag har inte kollat nitratnivån idag, tänkte göra det imorgon. Är det något jag behöver göra för min korall eller går den bara genom en fas? MvhPeter Skickat från min SM-G955F via Tapatalk Citera
kaptenen Postat 22 december 2018 Postat 22 december 2018 Sacrophytons brukar ömsa till och från när de växer, och då skrumpnar de ihop ett par dagar. Finns många trådar om det tidigare du kan hitta här Citera
peppe67 Postat 22 december 2018 Författare Postat 22 december 2018 Sacrophytons brukar ömsa till och från när de växer, och då skrumpnar de ihop ett par dagar. Finns många trådar om det tidigare du kan hitta här Åhh tack@kaptenen Jag tänkte aldig på att söka efter det men det borde jag gjort.Men nu vet jag hur det är, ska bli kul att se hur lång tid den behöver på sig för att byta.Skickat från min SM-G955F via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.