Gå till innehåll

Hur lågt ph kan man ha


Darth Vader

Rekommenderade inlägg

Är det fortfarande en AquaCare reaktor du har Robert? Jag hade samma problem med min AquaCare 3, detta löste jag genom att genomlufta vattnet från reaktorn en extra gång innan det rinner tillbaka i akvariet, numera har jag aldrig ph under 8,0 i akvariet ens på morgonen när kalkreaktorn varit igång.

Problemet beror på att det flesta luftpumpar är för klena /Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Per!

Jag har ac 3an. Jag får väll lufta en gång till som du gör. Jag bytte pump sen jag pratade med dig sist men jag kör ju reaktorn hårdare nu så pumpen är väll för klen som du säger.

Jag ligger på 8 på dagarna men inatt gick larmet och då var det 7,37. Det har inte hänt förut.

Jag brukar pendla mellan 8 på dagarna och 7.5 när reaktorn varigt igång.

/R

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Koraller är anpassningsbara! I naturen går pH aldrig under 7,8 och normalt mellan 8,10-8,20. Samma problem har jag haft med flera fabrikat reaktorer. Det var därför jag slängde ut dom då de har en tendens att ge pH svängningar+en viss övergödning ((carbonater) vilket ger en risk för algtillväxt. Så fort jag gjort detta så stabiliserade sig pH på 8,16-8,22. Kraftig genomluftning t.e.x genom att köra utgående vatten via skummaren hjälper en del genom att ventilera bort överskottet av koldioxid botar dock ej övergödningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...