dlindgren Postat 27 juli 2019 Postat 27 juli 2019 (ändrat) Hej, I dag skrattade min kompis åt mitt äckliga akvarium när han såg den här masken(med glimten i ögat). Jag har haft saltvattensakvarium i typ 2 månader och vet inte vad det är. Men efter att läst lite på forumet har jag kommit fram till att det nog är en borstmask av något slag.. Skulle dock sova bättre om någon med erfarenhet kan intyga eller dementera. Är den bra eller anus? Kan den ge sig på fisk eller koraller? Tacksam för hjälp, Dennis Ändrat 27 juli 2019 av dlindgren Citera
Fredrik Dahlberg Postat 27 juli 2019 Postat 27 juli 2019 Tjena!Jag har många rosa-vita borstmaskar.Den du har där ser lite mörkare ut, men jag tror inte att du behöver vara orolig.Men röda varnas det alltid för på forum och youtube.Det är oftast nyttodjur som äter foder-rester och döda djur, en uppäten död snäcka är bättre än en ruttnande snäcka Men akta fingrarna!Taggarna gör ont och kan vara svåra att få bort.Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
dlindgren Postat 27 juli 2019 Författare Postat 27 juli 2019 Tack för svar jag tänker mig att den förmodligen är ganska svår att fånga, så den får nog vara där så länge den inte skapar några problem Citera
danne031 Postat 27 juli 2019 Postat 27 juli 2019 Den är enbart nyttig, städar överallt där du inte kommer åt och äter samtidigt matrester och liknande. I extrema fall kan de med tiden bli besvärande många men då är det enkelt att plocka ut några. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.