Christian_N Postat 6 augusti 2019 Postat 6 augusti 2019 Ni kunniga. Hur länge klarar sig prober utan att sitta i vatten? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Lasse Postat 6 augusti 2019 Postat 6 augusti 2019 Förvara dem i "storage sollution" I 3 M KCl eller som här MVH Lasse Citera
Christian_N Postat 6 augusti 2019 Författare Postat 6 augusti 2019 Förvara dem i "storage sollution" I 3 M KCl eller MVH LasseHur är det med prober som legat utanför vatten i lite över en månad? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Lasse Postat 6 augusti 2019 Postat 6 augusti 2019 Brukar gå att få dem att vakna upp (redox och pH) med hjälp av 3 M KCl. Saltproben - rengör ytorna - kalibrera och kör. Behöver inte förvaras våt. Det är bara en mätare för ledningsförmåga. MVH Lasse Citera
Christian_N Postat 6 augusti 2019 Författare Postat 6 augusti 2019 Brukar gå att få dem att vakna upp (redox och pH) med hjälp av 3 M KCl. Saltproben - rengör ytorna - kalibrera och kör. Behöver inte förvaras våt. Det är bara en mätare för ledningsförmåga. MVH LasseTack för svar Lasse! Då vet jag Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Christian_N Postat 6 augusti 2019 Författare Postat 6 augusti 2019 Brukar gå att få dem att vakna upp (redox och pH) med hjälp av 3 M KCl. Saltproben - rengör ytorna - kalibrera och kör. Behöver inte förvaras våt. Det är bara en mätare för ledningsförmåga. MVH LasseFörresten var kan man få tag i 3M KCI? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Christian_N Postat 6 augusti 2019 Författare Postat 6 augusti 2019 54 minuter sedan, Lasse sa: Hanna norden borde ha MVH Lasse Är det någon av dessa som funkar. Det fanns ju några att välja på? https://www.hannanorden.se/shop/sv/728-elektrodlosning Citera
Lasse Postat 7 augusti 2019 Postat 7 augusti 2019 Ta någon av dessa i stället - lättare. Rengöring Erkänner att jag för kortare perioder använder pH 7 lösning som förådslösning. MVH Lasse Citera
Christian_N Postat 7 augusti 2019 Författare Postat 7 augusti 2019 Ta någon av dessa i stället - lättare.Rengöring Erkänner att jag för kortare perioder använder pH 7 lösning som förådslösning. MVH Lasse Tack!Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.