Gå till innehåll

Få sniglar att föröka sig


SkUrT

Rekommenderade inlägg

Vet att det varierar mycket mellan arter. En del skall inte gå att få att yngla av sig alls, medan andra sprider sig som ogräs (lite överdrivet kanske). Kan nog vara svårt att få ägg att överleva i ett kar tillsammans med fiskar och annat som äter upp dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej Ken. Att dömma av alla dina inlägg om olika kön och förökning och odling av både den ena och den andra arten så kan jag sammanfatta alla dina frågor såhär.

Djur förökar sig när de trivs.

Att odla saltvattensfisk är inte alls lika lätt som att odla sötvattensfisk. Att sniglar förökar sig när de trivs är inte ovanligt, men det är sällan några klarar sig.

Likadant med fisk, att saltvattensfiskar leker i akvariet är inte så ovanligt, men att föda upp de mikroskopiska ynglen är otroligt svårt.

Bangai kardinaler tillhör undantagen då de får stora yngel som klarar lite större foder.

Så om du vill få lek på fisk och sniglar ska du försöka vara en så hängiven akvarist som möjligt. Försök attt göra allt för att få dina djur att trivas. Rätt mat, bra vattenvärden, bra blandningar av arter osv.

Sedan ska du se att du förr eller senare lyckas få lek.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina turbosniglar har nog tredubblats i antal det senaste halvåret utan att jag gjort något speciellt. Jag har 9 fiskar och ca 90 kg sten. De har väl kanske gömställen i stenen som gör att de har klarat sig? De minsta man ser är inte större än 3-4 mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...