saltatrox Postat 8 oktober 2019 Postat 8 oktober 2019 Har alltid köpt KZ korallkross (coral gravel) i alla år och vart nöjd. Men det här utgått, och jag har testat andra märken. Problemet jag har nu är att kalcium och Magnecium är tok höga. Saliferts tester är i toppen. Jag använder Schuran jetstream och dem rekommenderar stora bitar korallross i reaktorn. Men...... Kan jag använda KZ Argonite sten i min reaktor ? Vad är skillnaden ? Eller har ni nått annat märke och rekommendera ? Citera
KMG Postat 8 oktober 2019 Postat 8 oktober 2019 49 minuter sedan, saltatrox sa: Har alltid köpt KZ korallkross (coral gravel) i alla år och vart nöjd. Men det här utgått, och jag har testat andra märken. Problemet jag har nu är att kalcium och Magnecium är tok höga. Saliferts tester är i toppen. Jag använder Schuran jetstream och dem rekommenderar stora bitar korallross i reaktorn. Men...... Kan jag använda KZ Argonite sten i min reaktor ? Vad är skillnaden ? Eller har ni nått annat märke och rekommendera ? Kan troligen hänga samman med att det är för mycket magnesium Mg i krosset. Mg höjer max för kalcium Ca efter vad jag förstått. Prova ett annat märke? Triton? Citera
saltatrox Postat 8 oktober 2019 Författare Postat 8 oktober 2019 Tänker pröva med den här nu. Nån med erfarenhet av den ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.