Jonna Postat 1 november 2019 Postat 1 november 2019 Jag köpte en sarcophyton (tror jag?) som en av de första korallerna till mitt kar som varit igång ca 2 månader nu.Jag satte den på ett ljust ställe men med ganska svag cirkulation. Den såg fin ut i 4 dagar, efter det har den tjurat nu i 2 dagar.. När bör jag bli orolig och leta efter orsak och åtgärd?Har jag valt rätt när jag satte den på ett lugnt ställe, eller behöver den ha starkare cirkulation? Värdera ser bra ut förutom nitrat som ligger på något höga 10. Som jag försöker få ner med 7ml/dag nopox Belysning är en maxspect rsx 300w som sitter över ett reefer 425 kar Bild är tagen dagen efter jag köpte den. Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Citera
danne031 Postat 1 november 2019 Postat 1 november 2019 10 i nitrat är inget att få panik över och en sarco kan vara grinig i flera veckor för att helt plötsligt vakna till och gilla läget igen Citera
Jonna Postat 3 november 2019 Författare Postat 3 november 2019 Okej, Tack.Jag får avvakta ett tag och se om den blir gladare. De andra korallerna verkar må bra iallafall.Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.