hippo Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 vilka koraller kan tänkas att gå bra att ha ihop med en imperator?LPS är väl bara att glömma?men en del SPSer kan väl funka ?eller? Citera
thomas5547 Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Min imperator är lugn när det gäller ätande av koraller.. Den har ätit upp en hjärnkorall för mig.. Men allt annat låter den bli.. och det är bäst för honom det! Annars åker han ut.. det har jag sagt till honom.. he he Citera
acuario Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 De är ganska revsäkra faktiskt men storpolypiga brukar ätas upp. Euphyllia och blåskorall har fått vara ifred samt faviorna Citera
Doris Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Ja är väldigt sugen på o köpa en men ja är ju rädd att man för ett ex som tömmer hela karet Citera
Norberg Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Visst ska du prova en! Dom e riktigt fina och gör sig bäst i ett korallkar! Citera
Anders J Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Jag köpte en för några månader sedan och i början gick han på mina hjärnkoraller men så länge han inte behöver vara för hungrig så är det ingen fara. Citera
hbmannen Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 som sagts tidigare.. om den får mat så de räcker, så äter den inte koraller.. gäller nog dom flesta fiskarna.. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Min rör inget. Glöm inte att de vill ha rätt mycket grönt. Min älskar Julian Sprung´s alger och Krill. Citera
acuario Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 som sagts tidigare.. om den får mat så de räcker, så äter den inte koraller.. gäller nog dom flesta fiskarna..Lite off topic men jag har 2 st dvärgkejsare och de kan jag mata och mata hela tiden men likt förban.. så är de på och pickar på korallerna. Men imperatorn rör ingenting han är hur snäll som helst. Citera
Norberg Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Jag kan hålla med dig om att det skiljer en hel del mellan dvärgkejsare och de stora kejsarna Svärd.Men en lite kejsare gör ju inte lika stor skada som en 20 cm kejsare om de hela tiden går och nafsar.Av de kejsare jag har i mitt akvarium nu så är imperatorn helt klart den mest skötsamma. Den tuggar bara i sig det slem som blir om man till exempel skadar en SPS. Annars rör den inte något, förutsatt att man matar rejält. Citera
Wotan Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Hur mycket menar ni när ni säger matar rejält? 1 gång /dag mycket el. 2 ggr/dag el. fler med mindre... Går i köpas tankar jag med... Kan tilläga att min Semicirculatus inte har rört något de 1,5 år jag haft den. En fisk jag rekomenderar i ett revkar. Citera
Norberg Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Mata rejält innebär, tycker jag, tills fisken är mätt! Det kan ju bli rejält med mat men du får en nöjd och glad fisk! Se bara till att ha en rejäl skumare som tar undan restprodukterna! Citera
Wotan Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Jo, tills de är mätta är ju ett bra riktmärke men när är de mätta då? Det blir ju lite av en relativ term... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.