Gå till innehåll

Koraller ihop med imperator?


hippo

Rekommenderade inlägg

som sagts tidigare.. om den får mat så de räcker, så äter den inte koraller.. gäller nog dom flesta fiskarna..

Lite off topic men jag har 2 st dvärgkejsare och de kan jag mata och mata hela tiden men likt förban.. så är de på och pickar på korallerna. Men imperatorn rör ingenting han är hur snäll som helst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan hålla med dig om att det skiljer en hel del mellan dvärgkejsare och de stora kejsarna Svärd.

Men en lite kejsare gör ju inte lika stor skada som en 20 cm kejsare om de hela tiden går och nafsar.

Av de kejsare jag har i mitt akvarium nu så är imperatorn helt klart den mest skötsamma. Den tuggar bara i sig det slem som blir om man till exempel skadar en SPS. Annars rör den inte något, förutsatt att man matar rejält.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket menar ni när ni säger matar rejält? 1 gång /dag mycket el. 2 ggr/dag el. fler med mindre... Går i köpas tankar jag med...

Kan tilläga att min Semicirculatus inte har rört något de 1,5 år jag haft den. En fisk jag rekomenderar i ett revkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...