Gå till innehåll

SeaClone - jag har upptäckt varför den skummar så dåligt som folk säger, tror jag


Guest lysröret

Rekommenderade inlägg

Guest lysröret

satt och funderade hela dagen på konstruktionen av den och kom fram till att det inte borde vara fel på konstruktionen på själva skummardelen.

på motodelen så ska man sätta på skummgummifilter framför venturin för att skydda motorn mot inkommande föremål.

men när filtret blir skitigt så sätts det igen och den börjar skumma dåligt...

så skummaren borde vara en bättre fungerande skummare om man tar bort skummgummifiltret???

sen att den låter lite kan man väl stå ut med, men skummar den bra så är jag nöjd.

återkommer snart med resultaten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min seaclone skummar på väldigt bra, nackdelen är väl att koppen är liten.

Jag har haft oturen att det blir stopp i luftslangen efter ett tag, det beror på saltavlagringar. Har inget filter kvar på min för att mina kirurger käkar upp det :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret
Min seaclone skummar på väldigt bra, nackdelen är väl att koppen är liten.

Jag har haft oturen att det blir stopp i luftslangen efter ett tag, det beror på saltavlagringar. Har inget filter kvar på min för att mina kirurger käkar upp det :D

luftslangsanslutningen på den här är väl inte så annorlunda från deltec's eller A-M's så jag tror att det får man leva med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...