Gå till innehåll

Nybörjare med stort N...lämplig affär i Göteborg?


Saltwater

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag har alltid facinerats av saltvattensakvarier, men min hobby har av olika skäl hittills fått begränsa sig till sötvattensdito.

Nu känner jag mig redo för att ta steget och skulle vilja ha råd av er här inne till vilken butik i Göteborg med omnejd ni rekommenderar mig att gå för att få en vägledning och rekommendation på lämplig anläggning. Med den i hand har jag en utgångspunkt som jag kan undersöka vidare ifrån tills jag känner att jag både förstår vad som är lämpligt och lär mig vad som är viktigt att tänka på vid slutligt val av respektive beståndsdel.

Tips mottages tacksamt! Banana man

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

när det gäller att få tips om hur du skall starta ett kar och vilken utrustning som är lämplig så är bästa platsen här och hemma hos andra akvarister. Skall du sedan handla i GBG så är det Marinakvariet som gäller. Det är alltid bra att ha grund kunskapen innan man går till affären, gäller de flesta hobbies.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hembesök hos en erfaren akvarist är nog ett riktigt bra tips som dessutom är gratis förutom ev. transport. Sen skadar dert aldrig med en bra bok. Många har sagt bra saker om Daniel Knop's relativt nyutkomna bok på svenska. Sen har jag aldrig varit på Marinakvariet, men skulle verkligen vilja åka dit. Många lovord om den butiken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jepp läs en massa här, det gjorde jag (nybörjare själv sedan snart fem veckor). Killarna o tjejerna här kan ALLT, o det e bara söka i forumet eller fråga! Butiker finns det två för din del: Marinakvariet (marinakvariet.com), vilket är väl närmast för dig, helt ok butik. Sen har du ciklidleken i Lerum (com.to/ciklidleken), de har fått in nytt salt för två veckor sedan, han som har butiken har nyligen byggt 17 nya kar för saltvatten så ett besök där kan nog vara väl värt. Lycka till, du kommer säkerligen lyckas då du har akvarievana sedan tidigare!

S

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...