Gå till innehåll

Tyst Skummare?


Rekommenderade inlägg

Hej,

Absolut, titta på Cyclon AS från ZC Aquarientechnik i Tyskland. Går att ställa i sumpen eller hänga på sidan av sump eller akvarie. Skummaren fungerar upp till 1000 l. Cirkapriset ligger på 2500 kr inkl frakt. Ingen inställning behövs, mycket enkel och ny design. Levereras med en AquaBee pump men går att uppgradera med en Eheim 1260 eller gamla 1060 modellen.

H

Nils

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sant, det kommer ett lätt brummande från pumpen, så därför bytte jag ut den till en Eheim 1060 och nu hörs inte en suck från skummaren. Jag tyckte nog att det blev ett lågfrekvent ljud så därför testade jag med Eheimen istället. Upplevde också att skummaren blev mer effektiv då också.

Tillverkaren uppger att man levererar skummaren med denna pump för att det är billigast så. Man säger också att det fungerar bra med AquaBee pumpen om man kopplar en pvc- slang till skummaren och lägger pumpen på en filtermatta och på det sättet undviker att pumpljudet fortplantar sig.

Har skummaren till ett mixat korall akvarium på 600 l brutto. Tycker efter ett par veckors drift att den producerar riktigt bra. Framförallt så finns där inga kranar mm som kan sätta igen. Lite grann av det som kan kallas set-and-forget- device.

h

Nils

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...