Christer T Postat 20 mars 2006 Postat 20 mars 2006 Den här lilla krabb(aten), totalbredd ca 10mm uptäckte jag i full fart med att smaska på en Montipora. Bra var att korallen inte var fastlimmad så jag kunde lyfta upp den med krabban kvar på. Hua vilken fuling! Citera
Laserbengan Postat 20 mars 2006 Postat 20 mars 2006 Har en likadan i en acropora men den verkar inte skada den! Är beredd att avlägsna dem om den förstör något! Knepigt! Citera
Christer T Postat 21 mars 2006 Författare Postat 21 mars 2006 Har en likadan i en acropora men den verkar inte skada den! Är beredd att avlägsna dem om den förstör något!Knepigt!Jag är nästan säker på att den satt och åt av "huden" på korallen. Tycker mig kunna se några små skador som uppstått. Den måste ha kommit in med ett par nya Levande Stenar som jag la i för ett par veckor sedan. Citera
Dykaren Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Den hade jag tagit bort på direkten!Synd att så många krabbor ger sig på koraller, för de ser ju grymt häftiga ut! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.