Gå till innehåll

Nybörjar fiskar och koraller


Pandapiie

Rekommenderade inlägg

Jag har en (kanske  dum) fråga om det finns nybörjar koraller och fiskar som passar i ett 54L akvarium?

Jag har studerat så mycket på equipment och skötsel att jag helt glömde bort att kolla upp hur stor akvariumet måste va för clownfiskar (som jag tänkte köpa) men vilken tur jag kollade upp det innan jag köpte nått för jag fick reda på att clownfiskar ska ha minst 20 gallon eller 75 liter... Om det inte finns nått så ska jag absolut inte ens försöka men tänkte man kan ju höra lite här först :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 st Ocellaris funkar nog utan problem i ett 54 liters. De håller sig oftast i samma hörna i ett akvarium. Sedan finns ju mindre gobies och liknande man kan ha i ett litet akvarium , men generellt är det enklare med större saltvattensakvarier då man kan välja lite mer friare då saltvattensfisk ofta är aktivare än sötvattensfisk och kräver mer simutrymme.

 

Kolla här så kan du se lite olika alternativa fiskar https://www.liveaquaria.com/category/2124/nano-fish?c=15+2124&r=

 

Gällande koraller så är de flesta typer av mjukkoraller och zoanthus knappar enkla att börja med :)

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...