Ricke Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 HejUndrar vad det är för pris på Plexiglas är det billigare eller dyrare än vanligt glas?Borde vara lättare att bygga med plexi. Någon som har erfarenhet av det? Citera
Drullputt Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 Hos glasmästaren jag handlat plexi av var det mycket bra pris, tror inte glas är billigare än det iaf.Största nackdelen med plexi är att det blir repat så oerhört lätt, bara du råkar nudda insidan när du ska i med ls. så har du repor direkt. Citera
Ricke Postat 22 mars 2006 Författare Postat 22 mars 2006 Tänkte som sump eller odlings kar. vad gav du för plexin? Citera
Drullputt Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 Kommer inte alls ihåg, men det var lexan-plexi jag köpte. Den är mycket mer hållbar än vanlig plexi som gärna vill spricka när man borrar i den. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 Lexan är mycket dyrare än glas i varje fall i Skåne. Har därimot den mycket angenäma egenskapen att den kan kallbockas så att man får helt täta sidor. Jag har tillverkat många detaljer i Lerxan och böjt med vanlig plåtbock. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.