Guest Gäst Postat 9 mars 2004 Dela Postat 9 mars 2004 Bara ett par millimeter under, allt vatten som rinner in i avrinningslådan rinner direkt via röret över akvariekanten med självsug och ner till sumpen, för att sedan pumpas upp igen. Det är lämpligt att hålla alla rör och kopplingar som är utanför karet tätade såklart, annars kan det bli ledsamt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 9 mars 2004 Dela Postat 9 mars 2004 Ok! Då e jag helt med på hur det ser ut! Vad tätar man lämpligtvis rören med? Vanligt akvariesilikon? Eller fäster det dåligt på plaströr? Finns det några andra alternativ?Kul att se att Zacke lägger sig i alla frågor man ställer och är hjälpsam! Fick nämligen höra från polaren att Zacke hjälpt honom mycket också här... :-)Nu ska jag läsa vidare om saltvatten och ta reda på vad jag ska ha för djur i mitt akvarium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 9 mars 2004 Dela Postat 9 mars 2004 Om du har de vanliga gråa PVC rören så kör du med ett speciellt lim för dessa som heter .... hjärnsläpp, men kollar upp det ikväll, eller om någon fyller på med namnet. Klart man lägger sig i Tycker det är kul att hjälpa till om man kan, och så vet jag hur mycket hjälp jag själv har haft av de som är mer erfarna, så jag "betalar igen" lite bara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 9 mars 2004 Dela Postat 9 mars 2004 Tangit lim heter det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 9 mars 2004 Dela Postat 9 mars 2004 Ok! Var hittar man detta lim? Är det någon sorts special som bara finns i norra Elfenbenskusten, eller har de det på Beijer? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 9 mars 2004 Dela Postat 9 mars 2004 PÅ baijer, bauhaus, k-rauta eller annan vvs affär, mycket vanligt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 9 mars 2004 Dela Postat 9 mars 2004 Ok! Kanon! Ska kolla på det... Är ju själv leverantör till Beijer och Bauhaus... Dessutom e farsan chef på Beijer Gbg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.