Gå till innehåll

Aggresiva kirurger ??


Forsberg

Rekommenderade inlägg

Är det någon som vet om det har någon betydelse om vilket kön kirurgerna har om dom är aggresiva eller inte ?

Jag har en Flavescens som är hur snäll som helst mot nya bekantskaper . Jag har lagt i en Leucosternon som var nästan lika stor, gick hur bra som helst. Efter några månader la jag i en Hawaiiensis något mindre ,Ingen av kirurgerna brydde sig.

Pga glasros problem köpte jag en Chelmon , då fick Hawaiiensisen tokslaget och höll på att jaga livet ur min stackars Chelmon. Efter jag avlägsnat min Hawaiiensis kan min nya Chelmon fara omkring i karet precis var som helst utan att varken min Flavescens eller min Leucosternon bryr sig.

Här kommer kanske en jätte dum fråga

Kan man vända kirurger upponer och kolla in analöppningarna som man kan göra med ciklider för att könsbestämma dom ??

I morgon skall jag lägga i en Xanthurum då får jag väl verkligen svart på vitt om mina 2 kvarvarande kirurger är så snälla som jag inbillar mig

Mvh

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en fisk med revir så därför är det alltid ett problem med att tillföra nya i efterhand. Köper man flera samtidigt är det viktigt att se till att alla exemparen är lika mätta så att säga så ingen blir hackkyckling.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...