Marcusolsson Postat 19 december 2020 Postat 19 december 2020 Som rubriken lyder. Satte i en ny skulle i mitt red sea reefer 170 i onsdags,en Deltec 400i Men vattnet blir blå - grönt i skummarkoppen. Ska det inte va brunt ? Antar att det filtrerat ut något onyttigt till följd av detta. Men vad kan servera på? Citera
Marcusolsson Postat 19 december 2020 Författare Postat 19 december 2020 1 timme sedan , Marcusolsson skrev: Som rubriken lyder. Satte i en ny skummare i mitt red sea reefer 170 i onsdags,en Deltec 400i Men vattnet blir blå - grönt i skummarkoppen. Ska det inte va brunt ? Antar att det filtrerat ut något onyttigt Vad kan färgen bero på? Citera
kaptenen Postat 19 december 2020 Postat 19 december 2020 Syftar du på det som åker ner i koppen? Det kan variera beroende på vad för biologiskt material som åker ner i koppen. Har man t.ex. mycket cyano eller dinos som dör av så kan det som hamnar i skummarkoppen bli mer rödbrunt. Normalt sett brukar jag ha en mörkgrön gucka snarare än brun. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.