kobbens Postat 17 januari 2021 Författare Postat 17 januari 2021 6 timmar sedan, stigigemla skrev: Det är inte ofta jag försvarar en annan handlare - konkurrent men nu gör jag det. Problemet är inte företagsakvarium utan Maxspects svenska distributör. Jag har nyss pratat med en annan handlare som har samma problem. Själv har jag aldrig sålt Maxspect då de från början haft tveksam kvalitet. Men det är inte bra med en distributör som stänger av telefon när deras handlare ringer. Försöker man som handlare att beställa reservdelar från den europeiska centralen blir man bara hänvisad till den svenska distributören. Och han svarar inte på telefon. Vem är det som är svenska distributör då?? Måste ju vara ett känt problem, när tom AQUARIOOM SASU som är den europeiska distrubutören, hänvisar mig till Tyska och Danska butiker!! Citera
kobbens Postat 19 januari 2021 Författare Postat 19 januari 2021 Tja vad skall man tro på! Svar via mail!!! Dessutom förstår dom inte vad som står på fraksedeln vad det gäller datumen! Dear Mikael, We get your controller last week from Företagsakvarium. You have send the controller to Företagsakvarium on 12.12.2020 and not in October as you say. We will check your controller and change it if it is a warranty problem. Please have a little patience and let us about 10 days, thank you. Cordialement Mit freundlichen Grüßen Best Regards Cyrille Stamm AQUARIOOM SASU 34 rue des Vosges F-67430 DIEMERINGEN Tél.: +33 388 03 25 42 Fax: +33 388 01 48 09 www.aquarioom.com Avant d'imprimer ce courriel, veuillez penser à votre responsabilité et votre engagement envers l'environnement ! Vor dem Drucken dieser E-mail, denken Sie bitte an Ihre Verantwortung und Verpflichtung gegenüber der Umwelt ! Before printing this e-mail, please think about your responsibility and commitment towards the Environment ! Citera
danne031 Postat 19 januari 2021 Postat 19 januari 2021 Fast fraktsedeln säger bara när du skickade till butiken. Antingen har den legat i butiken i två månader eller så har den fastnat på vägen till maxspect eller tredje alternativet den har legat hos Maxspect. Surt och drygt men åtminstone ett steg framår.. Citera
kobbens Postat 19 januari 2021 Författare Postat 19 januari 2021 33 minuter sedan, danne031 skrev: Fast fraktsedeln säger bara när du skickade till butiken. Antingen har den legat i butiken i två månader eller så har den fastnat på vägen till maxspect eller tredje alternativet den har legat hos Maxspect. Surt och drygt men åtminstone ett steg framår.. Precis!!! Den ena skyller på den andra typ!! de blir nog att byta på bägge! Citera
kobbens Postat 23 januari 2021 Författare Postat 23 januari 2021 Jah då gick en av de andra Maxspect pumparna åt helv... med!!! en av två! Maxspect Gyre XF250 de är dock köpta 2017 så de är bara å kasta! Har även haft den första modellen som släpptes i sverige, men den tålde kabeln inte saltvatten, vet att en del fick den utbytt, men min funkande dock. Är de fler som har haft så många problem med gyre pumparna? De är ju nästan lika bra med att köra på kinakopiorna istället! Billigare å bara å kasta efter hand. := Nu har det gått över 3 månader!!! Inskicka den 20201013 utämtad av säljaren 20201020 sen vet man inte vad som hänt, blivit liggande säljaren eller maxspect???? Ingen av dom tar på sig nått utan bara skyller på varandra!! Vore kul att få se Leveranssedeln! Citera
kobbens Postat 27 januari 2021 Författare Postat 27 januari 2021 Tyvärr är det så att det inte är Maxspect som strulat! Utan säljaren har missat att skicka in den på reparation/ service. Har kontaktat dom 2 gånger om hur det går!! de har skyllt på att Maxspect har haft problem pga covid 19! ,en de har Inte haft det, säger Maxspect själva! Riktigt dåligt att inte kolla när man kontaktar för att kolla hur det går... När man själv (säljaren) inte har koll på sin hylla! Mycket besviken på dom... Citera
kobbens Postat 29 januari 2021 Författare Postat 29 januari 2021 (ändrat) Heh Stolt Företag de där! Ja det är Företagsakvarium det gäller!!! Inte en kommentar om att de missat! Utan tycker tydligen bara att de ok att glömma, att skicka det på rep/garanti!!! Men så tycker de att de är så j... bra med! Jo så länge vi betalar!!!!! Ändrat 29 januari 2021 av kobbens Citera
kobbens Postat 5 februari 2021 Författare Postat 5 februari 2021 Inte ett ord om att de strulat till det å legat på deras lager i över 2 månader innan dom fick iväg det. De verkar som de tycker de är OK att göra så!! Från 3-4 veckor till 3-4 månader. de får man räkna med vid dom!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.