Postat 3 april 200619 år Fick för några dagar sedan en stenbit med en Ricordea (ca 4 cm diameter) och denna hamnade tillslut på botten (djup sandbädd) av akvariet. Jag såg den igår kväll fullt utslagen (det har den varit sedan den kom i akvariet) men idag är den borta! Stenen den satt på ligger kvar, helt slätrakad. Vart tusan tog min korall vägen?Fiskar:2 A. OcellarisN. DecoraN. MagnificaKoraller:PachyclavulariaRhodactisZoanthusDiscosoma sppEuphyllia AncoraAnnat:ca 15 st Turbo och Trochus-snäckor.2 st Nassarius spp snäckorFromia sjötsjärna (åtminstone köpt under namnet Fromia på JR).Någon ide om vad som kan ha mumsat i sig den? Jag har i nuläget ingen aning.
Postat 3 april 200619 år Författare Får väl hoppas på en flytt, men det troligaste är att den är puts väck. Båda Nassarius snäckorna ligger nedgrävda ungefär där Ricordean låg, så jag ser lite skyldigt på dem även om jag egentligen som sagt inte har en aning.
Postat 8 april 200619 år Författare Ni har såklart rätt som vanligt. Dök upp idag på totalt motsatta sidan akvariet, liggandes på sanden
Postat 9 april 200619 år Hej Gustav,Kul att se att du har hitta på den igen.Jag går och väntar på en ny kull med clownyngel, får se om det går bättre den här gången. / Hälsningar Pär
Postat 9 april 200619 år Författare Lycka till. Mina Clower har förresten mer eller mindre flyttat in i anemonen nu, som verkar må utmärkt.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.