GustavF Postat 3 april 2006 Dela Postat 3 april 2006 Fick för några dagar sedan en stenbit med en Ricordea (ca 4 cm diameter) och denna hamnade tillslut på botten (djup sandbädd) av akvariet. Jag såg den igår kväll fullt utslagen (det har den varit sedan den kom i akvariet) men idag är den borta! Stenen den satt på ligger kvar, helt slätrakad. Vart tusan tog min korall vägen?Fiskar:2 A. OcellarisN. DecoraN. MagnificaKoraller:PachyclavulariaRhodactisZoanthusDiscosoma sppEuphyllia AncoraAnnat:ca 15 st Turbo och Trochus-snäckor.2 st Nassarius spp snäckorFromia sjötsjärna (åtminstone köpt under namnet Fromia på JR).Någon ide om vad som kan ha mumsat i sig den? Jag har i nuläget ingen aning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 3 april 2006 Dela Postat 3 april 2006 dom kan flytta sig om dom inte trivs,kan ju även dra ihop sig mycket Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 3 april 2006 Författare Dela Postat 3 april 2006 Får väl hoppas på en flytt, men det troligaste är att den är puts väck. Båda Nassarius snäckorna ligger nedgrävda ungefär där Ricordean låg, så jag ser lite skyldigt på dem även om jag egentligen som sagt inte har en aning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 3 april 2006 Dela Postat 3 april 2006 Skulle tro den har släppt och sätter sig någon annanstans. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 3 april 2006 Författare Dela Postat 3 april 2006 Håller tummarna. Hojtar till om jag hittar den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 8 april 2006 Författare Dela Postat 8 april 2006 Ni har såklart rätt som vanligt. Dök upp idag på totalt motsatta sidan akvariet, liggandes på sanden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 9 april 2006 Dela Postat 9 april 2006 Hej Gustav,Kul att se att du har hitta på den igen.Jag går och väntar på en ny kull med clownyngel, får se om det går bättre den här gången. / Hälsningar Pär Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 9 april 2006 Författare Dela Postat 9 april 2006 Lycka till. Mina Clower har förresten mer eller mindre flyttat in i anemonen nu, som verkar må utmärkt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.