Henrik dahlström Postat 16 mars 2021 Postat 16 mars 2021 Hej Börjar bli lite orolig för att invånarna i akvariet ska trilla av pinn Tyvär har skummaren gett upp för någon vecka sedan och köpte en beg som post nord lyckats slarva bort Va länge kan det gå innan det blir kritiskt???? Citera
johannes.k Postat 16 mars 2021 Postat 16 mars 2021 jag skulle inte vara väldigt orolig, syresättningen minskar dock rejält utan skummare men med ordentlig ytrörelse på vattnen så borde det gå fint. Tillsätt inga ämnen där metoden bygger på att restprodukterna ska skummas ut. Citera
OR20 Postat 16 mars 2021 Postat 16 mars 2021 Skummare är bara ett av många verktyg som vi har till vårt förfogande. Jag kör t.ex. ett litet nanokar utan skummare och det fungerar jättebra (det var ett test för mig själv). Så länge som värdena är ok behöver du inte vara orolig. Om du ser att nitrat och fosfat börjat att stiga så kan du alltid göra ett vattenbyte. Enda undantaget skulle eventuellt vara om du kör med kolkälla i vattnet. Mvh Sven Citera
Henrik dahlström Postat 16 mars 2021 Författare Postat 16 mars 2021 Hitta problemet Små salt korn i en liten luft kanal i pump huvudet 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.