Henrik dahlström Postat 26 april 2021 Postat 26 april 2021 Hej igen Nästa fundering blandade i ordning salt vatten enligt info på burken 35 ppt 955 gr till 25 lit ro vatten i går och när jag mätte med refraktometern i dag så låg det på 15 ppt och refraktometern kalibrera jag innan mätning saltet är ca 1 år gammalt fick med det när jag köpte akvariet Citera
kaptenen Postat 26 april 2021 Postat 26 april 2021 Vad kalibrerade du refraktometern med? Vad är det för salt? Vad för temp var det på vattnet? Citera
Henrik dahlström Postat 27 april 2021 Författare Postat 27 april 2021 Med följande vätska Red sea Ca 23-24 temp Men problemet är löst hade skaka dunken men det hjälpte inte så testa och tog en längre pinne och stoppa ner och rörde om så blev det bra Citera
kaptenen Postat 27 april 2021 Postat 27 april 2021 9 timmar sedan, Henrik dahlström skrev: Med följande vätska Red sea Ca 23-24 temp Men problemet är löst hade skaka dunken men det hjälpte inte så testa och tog en längre pinne och stoppa ner och rörde om så blev det bra Okej. Ja det är viktigt att man blandar ordentligt. Man kan ha en pump som hjälper till att mixa vattnet och saltet. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.