Christer T Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Magnetventilen på min kalkreaktor blir väldigt varm, så man bränner sig på den. Är det normalt eller är det något fel på min? Citera
Capote Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Du har förmodligen slut på CO2 eller stopp i flödet . Den ska inte vara varm i normalfallet men blir det när den står länge i öppet läge. Citera
xedar Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 hmm är det en 230V ventil?Dom blir ganska varma, specielt när vi knappt har nått flöde igenom dom.hade en danfos innan som är till för köldmedia , den blev varm som f*n Citera
Christer T Postat 14 april 2006 Författare Postat 14 april 2006 Du har förmodligen slut på CO2 eller stopp i flödet . Den ska inte vara varm i normalfallet men blir det när den står länge i öppet läge.Nopp! CO2 nypåfylld och bubblorna kommer som dom ska. Något annat måste det vara. Den är öppen ca 6h/dygn.hmm är det en 230V ventil?Dom blir ganska varma, specielt när vi knappt har nått flöde igenom dom.hade en danfos innan som är till för köldmedia , den blev varm som f*nJa det är 230V Den är standard för min Deltecreaktor så den borde ju vara avsedd för ändamålet. Citera
xedar Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Japp det borde dom va.. Skriv ett mail till Deltec och fråga, tänk på att temp över 37c känns alltid brännande, så om den är 50C så känns det riktigt varmt och plasten kan lätt bli 70C utan problem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.