Gå till innehåll

Doppvärmare eller inte ?


atropos

Rekommenderade inlägg

Min fråga är då om ni kör med doppvärmare eller inte ?

jag har dock ingen värmare på i min burk för under dagen så går min temp upp till 28 grader

På mårgonen så ligger tempen på 27 grader ! så jag ser inga hinder att köra med värmare !

Hur är era temperaturer på kvällen och på morgonen ? / micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet ej om det är skadligt men jag ligger mellan 24-26 på natten sjunker det lätt till 24 och upp igen på kvällen till 25,5- 26.0.

Tror att det hela beror lite på hur ventilerat huset/lägenheten är

Mina fläcktar är termostat styrda och går igång först vid 25grader och stängs av där med

Så ingen doppvärmare för min del

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag fasar osså för när det nu väl blir varmare ! ligger jag på 28 grader nu så lär det bli varmare sen !

jag har ju ingen huv på mitt kar men kör just nu två 400w MH och 4 T5 rör tror ni det hjälper att sätta någon typ av fläkt som kyler av ytan ? hur varmt kan det bli innan det blir skadligt för mina djur ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skadlig för marinadjur i naturen börjar väll på 29grader vid längre tider men i mitt kar försöker jag hålla max 26,27grader.

Köp dig några datafäktar (12V) och sätt så att de blåser på ytan. Kör själv med 3st 80mm och på 6,5V för att de skall gå tystare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...