Gå till innehåll

Instant ocean skummare


norsken

Rekommenderade inlägg

Jag har en sådan. Tycker att den skummar någorlunda bra. Har dock inget att jämföra med. Den stora nackdelen är att den låter ganska mycket. Det är lite svårt att rengöra den också. Den nedre kammaren där luft-vatten blandningen kommer in går inte att komma åt. Är det någon som har ett tips om hur man skulle kunna göra så är jag tacksam.

Värdelös skulle jag inte säga att skummaren är, men man får vad man betalar för. Den brukar ju inte vara speciellt dyr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej dyr var den innte jag gav 1000.- för den jag var tvungen att skaffa en annan skummare bytte till större kar 400l skummaren jag har klarar 170l står det så jag fick lite panik. Så det var dels ett panik köp och va ekonomien tilåter jusst nu.

mvh Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Jan Det är just den skummaren jag använder nu i 220L och vist funkar den, men som Stefan säger så har den ett par problem.

Men 1000kr begangnad tyckter jag är ett riktigt överpris, skulle nog säga att den är värd 500kr max.

Om du inte köpt den än så ta en titt på Wrangs TF 1000. Det är en mycket fin skummare för ett bra pris.

här är anonsen https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=849&cat=4&page=1

Han har satt 1300 men du kan säkert pruta en 100ing :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är en alldeles utmärkt bra liten skummare, kan möjligen hålla med om att den kanske inte är superlätt att göra ren - i allafall inte den nedersta "vortexkammaren"

Jag har använt en sådan mod 150 under 3-4 månaders tid när jag exprimenterade med min stora skummare och jag tycker att den funkar kanon - ljudnivån tyckar jag inte heller är något problem, jag undrar om inte det var dom tidiga exemplaren som lät en del.

Om jag inte misstar mej så kostar dessa i butik från 1395-2000 för 100modellen och nån hundring till för 150 modellen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar jag har redan betalat den hadde jag innte gjort det hadde jag köpt Wrangs vet innte hur jag kann ha missat den men det har jag gjort. Får håppas att det går att anvenda den ett tag så får man väl byta igjen

mvh Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den börjar arta sig men det är långt kvar enn, jag mette opp den till 400l med 10l hinkar.

Hur som hellst är vi jette nöjda med tanken, fick tänka om lite med plaseringen det var innte där den skulle stå men solen steller til det där vi ville ha den men det var bara att möblera om i vardagsrummet. Tanken först senn möbler eller hur

mvh Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

.. i allafall inte den nedersta "vortexkammaren"

Aha, är det så den heter.

Är det någon som inte har hängt den över karet utan satt den i sumpen? Det ska gå att koppla pumpen direkt på skummaren utan att använda "rörböjen" som går över karets kant. ("Rörböjen" kankse också har ett mer vetenskapligt namn?)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

va då???????????? går det innte att anvenda den i sumpen???? nu ble jag orolig jag är förvisso färsk innom denna hobby men han som jag köpte den av påstod att det innte är nogot problem att anvenda den i sumpen

mvh Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det går innte me det helvetet jag har nu å andra sidan är den gjord for att hänga i karet. Den jag har nu är för hög och insugningen är presis under utblåset .Men nu har jag tröttnat i morgon åker jag till korallfisken i Linköping och handlar grejor. Det blir skummare, sirkulationspump,nitratfilter och eventuelt UV-C kör nu me damm UV och levande sten mvh Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...