Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

det funkar perfekt med classes ställbara eliminator, den klarar även två Everflow fläktar men kablarna räckte inte dit jag vill så jag kör bara med en. Bytade ganska kvickt ut omärkesfläkten jag hade först till en Everflow som knappt går att höra, dessutom billiga, kanonnöjd!

Postat

Kör också med Classes ställbara och den funkar utmärkt för 3 fläktar åt mig. Köpte fläktarna för 25:-/st + frakt 100:- och de är knäpptysta. Såg dock att priset stigit till 75:-/st nu :)

• 3 veckor senare...
Postat

Vart har ni fläktarna?

riktade mot sumpen? eller mot ytan vid MH?

Skåpet med sumpen är ljudisolerad så jag skulle gärna sätta fläkten där, det borde väl funka?

Postat

Det funkar så länge som det extra avdunstunstade vattnet kan ta ägen någonstans. Om sumputrymmet är slutet så blir det nog inget bra och då behöver du nog sätta en fläkt som blåser ut luft därifrån också.

Postat

OK.

Mitt sumputrymme är nog helt tätslutande.

Räcker det med att jag borrar ett gäng hål på baksidan för att släppa ut luften tro?

Nån som har några bilder på hur de satt sina datorfläktar?

Postat

Om du har skummaren i sumpen skulle jag starkt rekomendera att cirkulera luften.

Jag har satt två st 80mm fläktar som tar in ny luft, samt ett utlopps hål ca 1m bort för att inte få samma luft som går ut.

Postat

Det kan vara bra att ha en eller flera fläktar mot utan.

Jag kommer inte ihåg hur mycket värmeenergi som följer med avdunstat vatten, men det är ganska mycket, så sätt en timer om det blir för kallt.

• 2 månader senare...
Postat

8_ATX-Stecker_(20-Pin).gif

det går att införskaffa ett nättagg som man kan starta genom att man kopplar den gröna och den svarta över den ihop. sen är det bara stoppa in fläkten i nån av uttagen och köra.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...