Payman Postat 28 oktober 2021 Postat 28 oktober 2021 Det som inte fick hĂ€nda hĂ€nde inatt. En av mina mindre anemoner har pĂ„ nĂ„t jĂ€kla sĂ€tt Ă„kt in i pumpen Finns bara nĂ„n bit av foten kvar⊠Jag har satt typ âmyggnĂ€tâ pĂ„ alla intag och det enda som inte Ă€r skyddad Ă€r utloppet pĂ„ pumpen. Kan den ha tagit sig in dĂ€r fastĂ€n det Ă€r motströms? Vattnet Ă€r grumligt/mjölkigt och alla andra varelser ser ok ut sĂ„ lĂ€nge. TĂ€nker att jag byter ut ca 50% av vattnet. Tar gĂ€rna emot tips⊠ JĂ€kligt trĂ„kigt dettaâŠ. Citera
mr_alex Postat 28 oktober 2021 Postat 28 oktober 2021 Har du aktivt kol kan det vara vettigt att stoppa ner i en filterpÄse(eller en avklippt damstrumpa som du knyter igen.). Citera
Payman Postat 28 oktober 2021 Författare Postat 28 oktober 2021 1 minut sedan, mr_alex skrev: Har du aktivt kol kan det vara vettigt att stoppa ner i en filterpÄse(eller en avklippt damstrumpa som du knyter igen.). Tack! Tror du det rÀcker med 50% vattenbyte? Citera
mr_alex Postat 28 oktober 2021 Postat 28 oktober 2021 2 minuter sedan, Payman skrev: Tack! Tror du det rĂ€cker med 50% vattenbyte? SĂ„klart omöjligt att sĂ€ga. Men börja dĂ€r och gör det sĂ„ snart du kan. Du bör se pĂ„ fisk och koraller om det blir bĂ€ttre. Ăven 2 mindre vattenbyten kan vara bra istĂ€llet för 50% med nĂ„gra timmars mellanrum för att minska stressen. Om du ex inte har tillrĂ€ckligt med osmosvatten nu. Citera
mr_alex Postat 28 oktober 2021 Postat 28 oktober 2021 Kör du inte osmos skulle jag köra 2st 30 % istÀllet. För att minska stressen om det Àr nÄgot skit i kranvattnet. 1 Citera
Payman Postat 28 oktober 2021 Författare Postat 28 oktober 2021 19 minuter sedan, mr_alex skrev: Kör du inte osmos skulle jag köra 2st 30 % istĂ€llet. För att minska stressen om det Ă€r nĂ„got skit i kranvattnet. Nej, kör inte osmosâŠÂ Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.