wrang Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Undrar lite vilket man skall köra med om man skall tillsätta Grotech Magneium Pro. 10% av kalkreaktorns media inne i behållaren eller släppa ut ågående vatten genom detta media.Sätter man det i kalkreaktorn så blir ju allt cirkulerat i reaktorn eller om man tar det efter reaktorn så blir det ju bara droppvis genom magnesiumet.Vad skall man göra för att få bäst verkningsgrad? Citera
Norberg Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Jag tycker du ska blanda Magnesium Pro granulatet/gruset i reaktorn med kalk mediat.Jag kör också med 10 % som de rekomenderar. Citera
Addonic Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Tjena wrang, jag är inte hundra men om jag inte missminner mig så har jag för mig att "Rowalith C+" skall innehålla magnesium. Har för mig att även metacure skrevit något om det här på forumet. Själv har jag inte tillsatt något magnesium sen jag körde igång reaktorn med Rowalith C+. Har legat konstant på 1385. Citera
acuario Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 Det stämmer C+ betyder att det är magnesium i mediat Citera
wrang Postat 27 april 2006 Författare Postat 27 april 2006 oppz ja där ser man. Hoppas att det nu ej blir nån krock eller för mycket Mg i karet nu då Citera
Norberg Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 Andvänder du Rowalith C+, jag såg inte att du skrev det i första inlägget? Citera
wrang Postat 27 april 2006 Författare Postat 27 april 2006 Andvänder du Rowalith C+, jag såg inte att du skrev det i första inlägget?Japp men jag skrev det ej. Hittade en burk med Grotech magensium här hemma och undrade lite Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.