Drullputt Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Denna har uppstått från stenen, den sitter på en kortsida helt i mörkret. Nån som har en aning om vad det kan vara ? Citera
Doris Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 De är ju väldigt svårt o se men kan du ta från någon mer vinkelMvh Magnus Citera
Ingvar Hellmalm Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Wrang varför kan jag inte se bilderna aktivera min HTML funktion tack.Moderator's upplysning: skickar dig ett Pm så löser vi det där. Har ej gjort något så konstigt att det bara kommit så här just nu..../Moderator Wrang Citera
Steffo85 Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Jag har en som är väldigt lik, fast i beige-rosa. Även denna har uppkommit på helt skuggad plats. Väntar med spänning på fler svar :-) Citera
Drullputt Postat 28 april 2006 Författare Postat 28 april 2006 Väldigt svårt att få några bra bilder då den sitter dåligt till och är så liten. Citera
Drullputt Postat 28 april 2006 Författare Postat 28 april 2006 Skulle även vilja veta vad det här är, säkert nån alg :-(Det är det vit/genomskinliga "slemmet" strax under reflexerna från blixten jag menar. Citera
Doris Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 ja tror att de är någon mjuk korallar du har eller möjligen en svamp ,De vita är en kalk rörmask Mvh Magnus Citera
kjell Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Hej!Har du ny sten? tror att det som finns under slemmet har dött,och att det som ser ut som slem är en bakterie,tror att den heter Beggiatoa.Prova att plocka upp stenen ålukta på den,den ska då lukta som ruttna ägg.Nu är jag ny börjare så jag kan ha felMvh kjell Citera
Drullputt Postat 29 april 2006 Författare Postat 29 april 2006 Doris: det är inte rören som rörmaskarna är i, utan det som är som suddigt precis under blixten jag menar.kjell: stenen är inkörd innan jag köpte den, luktade friskt som havet när jag stoppade ner den, så det suddiga "slemmet" har kommit fram efteråt. Citera
jimmy Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 den lila grejen är ett filtrerande djur som ofta kommer i akvarium helt ok att ha Det suddiga slemet har jag oxå på nån sten det kommer där det inte är så mycket cirkulation under stenar tror att det kan vara nån svamp aktigt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.