remne Postat 6 maj 2006 Postat 6 maj 2006 Jag köpte Biltemas 2 komponents epoxy-färg för att ha på min stomme till akvariemöbeln.Nån som har några åsikter om denna färg? Tänkte mest på om det släpper ifrån sig något, men vad jag förstått så ska inte det gör det då den härdar?Någon annan som använt denna färg? eller som tror sig ha något positivit/negativt att säga om det här valet denna färg är det:http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=727&iItemId=78106Mvh Citera
gesi Postat 6 maj 2006 Postat 6 maj 2006 jag har byggt akvariemöbler av trä till 3-4 akvarium under mitt korta liv och endast målat med vanlig färg på, i vissa fall såsom kåpor med mh lampor i där det är hög avdunstning och mindre ventilerade ytrymmen har jag först målat på med badrums våttäck och sedan med vanlig färg..helst ska det vara snickarfärg=högglans färg..det har aldrig varit något problem med flagning eller förflyttning av trä heller...måla på ordentligt! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.