Gå till innehåll

Glasrosor, kan det här funka?


ubjs

Rekommenderade inlägg

Om jag tappar ur 10 liter vatten ned i ett 30 liters akvarium och lyfter ut stenar som har många glasrosor på sig och bekämpar dom där med spruta och varmt vatten.

Tänker att jag kan vrida stenarna så jag kommer åt överallt, blir mycket svårt i akvariet.

Jag har inga fastvuxna koraller av något större värde på stenarna i nuläget.                                                            

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan säkert fungera, ett alternativ är att du testar någon av de produkter så som Red Sea aptasia x (kalkvattenslam) som man täcker glasrosorna med. om du är lite mer äventyrlig kan man ocksp blanda 100ml vatten med 50gram NaOH  som sedan injeseras med en fin kanyl i och runt glasrosorna. Givet ditt kars storlek så bör du dock tänka på pH effekten så att den inte blir för stor. Annars finns också pepparminträkor som om man svälter dem lite kan få för sig att äta glasrosor. Ta en titt på reefbuilders kanal då de hade ett bra avsnitt om just glasrosor (aptasia) lycka till och ge inte upp, de små jäv**na kan behöva ett par behandlingar ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...